diumenge, 29 de gener del 2012

Pipkrake

Heu sentit mai a parlar de les "pipkrake" o "agulles de gel"? Segons la Wikipèdia és un fenòmen que es produeix quan la temperatura de dins la terra és molt més alta que la de l'aire i en evaporar-se la humitat es glaça i esformen aquestes agulles, com petites columnes ques'erigeixen de sota terra.
Bé, jo ja sabeu que no estic gaire ficada amb el tema natura (sovint se'm recorda -retreu- aquella vegada que de petita vaig confondre el cant d'un gall pel mugit d'una vaca) i us prometo que no ho havia vist mai.
Per això, ahir quan en sortir de casa vaig veure la planteta de l'entrada envoltada de perfectes agulles de gel, vaig córrer a avisar els nens: "Mireu, mireu, que xulo!"
Resposta de l'Aram: "Ai! Mama! Això és "shimobashira", que no ho saps? I de xulo no té res, que si jugant al parc ho trepitges pots relliscar molt fàcilment: és molt perillós".
Serà saberut! ...

1 comentari:

cristina ha dit...

ostres... confondre una vaca amb un gall?? jajaja
Jo tampoc coneixia aquestes "agulles"! quin nen més llest!!!
petons